Korduma kippuvad küsimused

  1. 1
    Kui erinev on spordialapõhine üldfüüsiline treening tavalisest jõusaalitrennist?

    Kui tavalise jõusaalitreeningu all peetakse silmas kulturismitrenni, siis üldiselt väga erinev. See tuleneb eesmärgist. Samas võib olla ka väga sarnane, kui sportlasel ongi mingil perioodil vajadus oma alast lähtuvalt lihasmassi suurendada. Jõusaalis saab treenida väga erinevate eesmärkidega ja see on suurepärane koht oma kehaliste võimete treenimiseks, aga sportlane peab kas ise või treeneri abiga seejuures teadma, milleks, mida, kuidas ja kui palju ta teeb. Kõige olulisem on, et füüsilise võimekuse kasv kanduks positiivselt üle sportlase võistlustegevusse ja avalduks seal parema soorituse näol, mitte ei piirduks vaid kasvuna treeningharjutustes.

  2. 2
    Kas alapõhine füüsiliste võimete arendamine on ainult tippsportlaste teema?

    Üheselt võiks vastata, et sellest saavad kasu kõik. Kindlasti ei tohiks piirduda ainult alapõhise füüsiliste võimete treenimisega. Noorte puhul on palju kasu, aga pikas vaates pole ainuõige. Siin oleneb palju ka spordialast. Harrastajate puhul oleneb tasemest ja reeglina on nende treening parim segu nii noorte kui ka tippsportlase treeningust. Tippude puhul ilma alapõhiste füüsiliste võimete arendamiseta ei saa. Ühtlasi eeldab alapõhine füüsiliste võimete arendamine ka juba head üldkehalise ettevalmistuse baasi. Vaja on läheneda sportlastele võimalikult individuaalselt, et tagada optimaalne treeningkoormus.

  3. 3
    Kui palju noorte, harrastajate ja tippude treeningud erinevad üksteisest?

    Lühidalt on vastus sellele küsimusele kindlasti "väga palju", aga laiemalt vaadates on see suhteline ja sõltub palju spordialast, sportlase hetketasemest ja selle taseme saavutamiseks tehtud treeningutest. Noortel tuleb kindlasti arvestada nende bioloogilist vanust ja suurem rõhk läheb üldkehalisele ettevalmistusele, tervise tugevdamisele ja keha harmoonilisele arendamisele. Harrastaja treening sõltub suuresti sportlase ajast ja ambitsioonikusest. Täiskasvanud harrastaja treening ei pruugi palju erineda tippsportlase treeningust. Tippsportlasel on esmajärguline tulemus. Nende treeningutes pole pisiasju ning tunduvalt olulisem on spetsiaalkehaline ettevalmistus ja erialane kehaline ettevalmistus. Tugev üldkehaline baas ja tugev tervis peaks olema loodud juba varasema ettevalmistuse käigus. Seda peaks pigem säilitama, et keha suudaks taastuda tugevatest spetsaalettevalmistuse treeningutest ja erialatreeningutest.

  4. 4
    Miks peaks noorsportlased või harrastajad lisaks põhitreeningutele arendama ka oma füüsilisi võimeid?

    Inimesele (ja eriti veel sportlasele) on tema keha töövahend ja selle eest peab väga hästi hoolitsema. Sport nõuab oma keha kasutamist ja pole võimalik valitud alal edukas olla, kui füüsiline keha seab selleks piiranguid. Igal spordialal on tehnikal ja liigutusvilumusel ääretult suur roll, kuid lõpuks on edukam ikkagi see, kes suudab liigutusi teha konkurentidest kiiremini, tugevamini või kauem. Spordialad on sageli ühekülgsed ja seetõttu on vaja treeningutel pöörata tähelepanu ka teistele komponentidele, et vältida ületreeningut. Näiteks hästi planeeritud jõutreenigud on sportlasele parimaks vigastuste ennetamise vahendiks ja õigesti sooritatud vastupidavustreeningud tugevdavad sportlase tervist ja suurendavad üldist taastumisvõimekust.

  5. 5
    Milliste spordialade tegijaid on oodatud treenima Uus Tase Treeningus ekspertide abil?

    Me ei sea spordialade lõikes mingeid piire. Meie jaoks on oluline, et treenitav oleks ise motiveeritud oma spordialal paremaks saama. Meie jaoks pole oluline, kas treenitav on meeskonna- või individuaalala sportlane, noorsportlane, harrastaja või tipptegija, aga tal peaks olema mingi sportlik eesmärk. hea, kui see oleks ka reaalselt mõõdetav. Sellised olukorrad sütitavad meid parimat tegevuskava välja mõtlema ja ellu viima.

  6. 6
    Kus teie treeningud toimuvad?

    Meil ei ole kindlat treeningpaika, mis võiks seada treeningute iseloomule mingeid piiranguid. Treeningute läbiviimiseks valime koha kliendi soove, vajadusi ja mugavust arvestades. Sõltuvalt vajadusest toimuvad meie treenigud erinevates spordibaasides, olgu nendeks siis kergejõustikuareenid, spordiklubide jõusaalid, ujulad või terviserajad. Meie jaoks on oluline, et treening saaks läbi viidud sportlasele sel hetkel parimates tingimustes.

  7. 7
    Kas Uus Tase Treeningus pakub abi ka vigastuste ravimisel?

    Hetkel me vigastuste raviteenust ise veel ei paku, kuid selles osas teeme koostööd Spordihooldus OÜ-ga, kelle spetsialistid oskavad ja saavad Teid kindlasti aidata. Boonusena saavad meie kliendid Spordihooldus OÜ tooteid ja teenuseid osta sõbrahinnaga. Küll aga oleme meie igati toeks ja valmis treenima vigastatud ja piiratud liikumisvõimega sportlast, et vigastuspausil olles säilitada võimalikult palju tema vormist ja arendada neid võimeid ja kehapiirkondi, mida vigastus ei sega. Samuti aitame sportlast vigastusest tervenamisel taastavate treenigutega, et taastada viga saanud piirkonna liikuvus, stabiilsus ja jõud.

Ei leidnud oma küsimusele vastust? Kirjuta meile, saame aidata!

Saada palun oma küsimus kontaktivormi kaudu. Vastame esimesel võimalusel.

    Cart
    Inline